چرا بازاریابی از طریق ایمیل مهم است؟

ایمیل مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که از ایمیل به عنوان ابزاری برای ارسال پیام های تجاری و تولید فروش استفاده می کند. بازاریابی از طریق پست الکترونیکی ستون فقرات استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیکی است و می تواند به سادگی طراحی و انجام شود.

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از قدیمی ترین روشهای بازاریابی آنلاین است که همچنان رتبه نخست در ترکیب بازاریابی بیشتر کارآفرینان را به خود اختصاص می دهد. در حالی که مردم با پیشنهادات تبلیغاتی و کمپین های تجاری در هر کجا که نگاه می کنند بمباران می شوند صندوق ورودی به عنوان آخرین پناهگاه صلح و خلوت آنلاین باقی می ماند. اگر بتوانید وارد صندوق ورودی آنها شوید یک رابطه قوی ایجاد می کنید که مطمئناً منجر به فروش در آینده خواهد شد. به همین دلیل است که هنوز اکثر بازاریاب ها معتقدند بازاریابی از طریق ایمیل قوی ترین ابزار موجود در جعبه است:
ایمیل بالاترین میزان بازگشت سرمایه را ایجاد می کند. طبق گفته VentureBeat ایمیل موثرترین کانال تبلیغاتی است که به ازای هر 1 دلار هزینه شده 38 دلار ROI تولید می کند. گزارش مک کینزی نشان می دهد که ایمیل همچنان 40 برابر بیشتر از فیس بوک یا توییتر در جذب مشتری جدید موثر است. و طبق DMA، اگر درست انجام شود تقسیم بندی بازاریابی از طریق ایمیل می تواند درآمد فروش را 760 درصد افزایش دهد.
ایمیل دسترسی گسترده ای دارد. Radicati پیش بینی می کند که تا پایان سال 2019، تعداد حساب های ایمیل فعال به بیش از 2.9 میلیارد نفر برسد. این کاربران فعال تر از فعالیت های فیس بوک (1.8 میلیارد) و توییتر (315 میلیون نفر) هستند. هر کسی که بصورت آنلاین فعال است باید آدرس ایمیل داشته باشد زیرا عملکرد آن تقریباً مانند یک ارز از وب است. بنابراین وقتی نوبت به جستجوی آنلاین مشتریان جدید می رسد ایمیل قدرتمندترین ابزاری است که در اختیار کارآفرینان آنلاین قرار دارد.
ایمیل دارای نرخ تبدیل بالایی است. CTR کلی در همه قالب ها و محل های تبلیغات نمایش 0.17٪ است که کمتر از 2 کلیک در هر 1000 نمایش است. به طور متوسط، CTR فیس بوک به 0.119 reaches می رسد در حالی که دامنه Twitter از 1 تا 3 است. از طرف دیگر، ایمیل در تمام بخش ها و دستگاه ها به طور متوسط 3.42٪ CTR دارد. هزینه های اجرای کمپین های بازاریابی ایمیل در مقایسه با سایر کانال های تبلیغاتی آنلاین بسیار کمتر است به همین دلیل به طور مداوم به عنوان مقرون به صرفه ترین ابزار هدایت تولید است.
ایمیل مارکتینگ مناسب موبایل به سرعت در حال رشد است. طبق گفته Salesforce ، 68 درصد شرکت ها به دلیل اهمیت روزافزون آن، از قبل بازاریابی موبایل را در ترکیب بازاریابی خود ادغام کرده اند. 79 درصد مردم از تلفن های هوشمند برای بررسی ایمیل خود استفاده می کنند (این درصد بالاتر از استفاده از تلفن های هوشمند برای برقراری تماس است) بنابراین جای تعجب نیست که ایمیل باز شده در تلفن همراه در سه سال گذشته 180 درصد رشد داشته و متوسط تبدیل تلفن های هوشمند نرخ ها 64٪ افزایش یافته است. ایجاد کمپین های دوستانه برای موبایل حداقل است. یک روش حتی بهتر، بهینه سازی هر جنبه ای از مبارزات ایمیل خود برای ایجاد ترافیک و بازدید بیشتر است.
انواع ایمیل های تجارت الکترونیکی

33٪ از مصرف کنندگان گزارش داده اند که ایمیل بیشترین تأثیر را در هزینه های آنلاین آنها دارد انواع مختلف ایمیل های تجارت الکترونیکی در تولید بیشترین تأثیر دارند.
ایمیل خوش آمد گویی اولین ایمیل ارسال شده برای مشترک جدید است. تقریباً 75٪ از مصرف کنندگان هنگام ورود به سیستم در یک وب سایت جدید انتظار دارند که ایمیل خوش آمدید دریافت کنند.
ایمیل های سبد خرید رها شده یادآوری های ایمیل خودکار است که برای مشتریانی ارسال می شود که پس از افزودن موارد به سبد خرید خود اما قبل از مراجعه به سایت، از وب سایت خارج می شوند. ایمیل های سبد خرید رها شده به طور متوسط 4.64٪ نرخ تبدیل دارند و یک روش بهینه سازی تبدیل بسیار موثر هستند.
ایمیل های معاملاتی در پاسخ به نوعی اقدام به کاربران ارسال می شود. آنها معمولاً در زمان واقعی و خودکار فعال می شوند. برخی از محبوب ترین انواع ایمیل های معاملاتی شامل رسیدهای خرید، بازنشانی رمز عبور، کنار گذاشتن سبد خرید، درخواست پشتیبانی و بسیاری موارد دیگر است.
ایمیل های پاداش ایمیل های خودکاری هستند که برای لذت بردن و پاداش دادن به مشتریان وفادار با پیشنهادات و معاملات ویژه طراحی شده اند. ایمیل های پاداش معمولاً پس از دستیابی به یک مرحله مشخص (مثلاً وقتی مشتری مقدار مشخصی پول در سایت خرج می کند) ایجاد می شود و از نرخ باز شدن و تبدیل غیر معمول بالا برخوردار می شود.
ایمیل فروش ایمیلی است که برای اعلام یک پیشنهاد با مدت زمان محدود و جابجایی بازدید فروش به شما ارسال می شود. ایمیل های فروش به دلیل ماهیت تبلیغاتی خود، خطر نشان داده شدن به عنوان نامه اسپم توسط گیرنده را دارند اما باعث افزایش 35 درصدی نرخ معاملات می شود.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(1 Vote)