به چه دلایلی اعضای یک خبرنامه لغو عضویت می کنند

 

 

به چه دلایلی اعضای یک خبرنامه لغو عضویت می کنند

 

 

مسلما هر کسب و کاری به دنبال عرضه درست محصولات یا خدمات خود است و تبلیغات امر بسیار مهمی برای آگاهی یا یاد آوری و تحریک مخاطبان است.

 

کاملا مشخص و اثبات شده است که ایمیل مارکتینگ با توجه به مزایای ارزشمندی که دارد بهترین نوع تبلیغات است اما هستند افرادی که پس از مدتی

 

از دریافت خبرنامه های ایمیلی انصراف می دهند.طبق بررسی های انجام شده چند دلیل زیر عامل لغو اشتراک و عدم همراهی مخاطبین است.

 

1- محتوای نا مناسب :

 

به نوعی محتوا قلب تپنده هر چیزی است. محتوا باید به اندازه ای قدرتمند باشد که بتواند به شکل کاملی در نا خودآگاه افراد تاثیر بگذارد. در ایمیل

 

مارکتینگ محتوا باید متناسب با جامعه هدف کسب و کار شما تدوین شود

 

 

2- عدم همگام سازی با تلفن های همراه :

 

تحقیقات مجله Forbes نشان می دهد در سال جاری، 68 درصد ایمیل ها از طریق تلفن همراه کلیک خورده اند. به طور واضح می توان نفوذ دستگاه های

 

همراه هوشمند را عمق لحظات زندگی مردم لمس کرد.  پس در طراحی کمپین های ایمیل مارگتینگ حتما این نکته را مد نظر قرار دهید.

 

 

3- طراحی نا مناسب گرافیک ایمیل ها :

 

زیبایی یک خبرنامه کمپین برای خوانندگان بسیار مهم است. باید قبول کنیم که هرچه بستر محتوایی جذاب تری داشته باشیم اثر گذاری بیشتری خواهیم

 

داشت.

 

 

 

4- طراحی غیر هوشمندانه نوار عنوان :

 

نوار عنوان بسیار مهم است... در واقع دروازه ورود افراد به هر ایمیلی است. یادتان باشد در نوشتن عنوان هر ایمیلی نهایت دقت و ذکاوت را به خرج

 

بدهید.

 


5- عدم توجه به سلایق کابران :

 

اگر برای گروه و یا صنف خاصی کمپینی بسته اید، از لحاظ روانشناسی با روحیات و علاقه مندی آن ها آشنا شوید و متناسب با شرایط سنی و اجتماعی افراد

 

محتوا را تهیه کنید.

 


6- ارسال محتوای صد در صد تبلیغاتی :

 

بهتر است نهایتا 20 درصد محتواهای شما تبلیغات محصول و یا خدمات شما باشد و بقیه به ارائه مطالبی رایگان بپردازد. بدین صورت مخاطبین از عضویت

 

در خبرنامه های شما استفاده لازم را خواهند برد و شما نیز به اهداف تبلیغاتی خود خواهید رسید.

 

 

7- مشارکت نگرفتن از مخاطب :

 

ارتباطی دو سویه با مخاطبان برقرار کردن باعث تثبیت ارتباط خواهد شد. لذا در ایمیل مارکتینگ هر از چندگاهی برنامه هایی را ترتیب دهید تا از مشترکین

 

خود در مورد چیزی مشارکت بگیرید و آن ها درگیر نکنید. این مورد می تواند یک مسابقه، یک چالش یک نشست و .... باشد.

 

 

8- ارسال ایمیل های تبلیغاتی با تکرار بالا :

 

زمانی که کاربران شما به مشترک تبدیل شدند، شما باید آن ها را به کالا و خدمات خود، وفادار سازید و هم چنین سعی کنید با ارسال پی در پی، کاری

 

نکنید که مشترکین حس کنند برای شما فقط یک نوع ابزار هستند. اجازه بدهید بفهمند برایتان مهم هستند.

 

 

9- عدم توضیح شفاف در مورد مزایای عضویت :

 

این را یادتان باشد که صادق بودن و مساوی حرف هایتان بودن برای شما یک ارزش و اعتبار است. لذا در پروسه ایمیل مارکتینگ چیزی را وعده کنید که

 

می توانید باشید. در مورد همه چیز کاملا شفاف توضیح دهید و بدانید این رفتار صادقانه بیش از هر چیز دیگری در ذهن مشترکین اثر خواهد شد.

 

 

10- در نظر نگرفتن تخفیف :

 

مردم از دو چیز بسیار خرسند خواهند شد : عضوی از یک گروه بودن و تخفیف گرفتن...در فرآیند ایمیل مارکتینگ حتما این دو مورد را لحاظ نکنید.

 

 

ext